6 نکته کلیدی برای خرید طلا از ترکیه

آیا طلا در ترکیه ارزان است؟

آیا طلا در ترکیه ارزان است؟ طلا یکی از گران ترین و با ارزش ترین فلزات جهان است که برای تجارت و سرمایه گذاری استفاده می شود. همچنین در سراسر دنیا طلا فلزی مناسب برای تولید جواهرات است. قیمت خرید طلا ترکیه به عوامل زیادی از جمله عرضه و تقاضای جهانی، تحولات اقتصادی، سیاست های پولی، تغییرات ارزش ارز و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد.

با این حال، قیمت طلا ممکن است در برخی کشورها کمتر از سایر کشورها باشد. ترکیه یکی از مهم ترین بازارهای طلا در جهان است. مردم این کشور علاقه زیادی به خرید طلا برای سرمایه گذاری دارند که یک ابزار مالی برای آنهاست. اما سوال خارجی ها این است که آیا جواهرات طلا در ترکیه ارزان هستند؟ در این مقاله به جزئیات خرید و فروش طلا در ترکیه می پردازیم.

برندهای طلای ترکیه |جواهرات آتاسای ترکیه

در اکتبر سال 2023، قیمت یک گرم طلا در ترکیه مانند سایر کشورهای جهان اول حدود 58 دلار است. باید بدانید که قیمت طلا در ترکیه تحت تاثیر قیمت لیر در برابر دلار نیز قرار دارد و به همین دلیل ممکن است با کشورهای دیگر تفاوت جزئی داشته باشد. اما باید بدانید که هزینه تبدیل طلا به جواهرات در ترکیه به دلیل نیروی کار ارزانتر است. جوانان ترک با مهارت و خلاقیت خود طلاهای بی شکل را به جواهراتی زیبا تبدیل می کنند و شما می توانید آنها را در ترکیه خریداری کنید.

هزینه کم نیروی کار در ترکیه، وجود معادن طلا، نقره و مس و همچنین دسترسی به مروارید و سنگ های قیمتی مورد استفاده در ساخت جواهرات و در نهایت امکان سفارش زیورآلات با طرح دلخواه با قیمت پایین باعث کاهش قیمت شده است. جواهرات در این کشور ارزان تر از بسیاری از نقاط جهان است. همچنین مهارت بالای جواهرسازان ترک باعث می شود جواهرات استثنایی و نفیس تولید شود.

اگر تصمیم به خرید جواهرات در ترکیه دارید، می توانید جواهرات دست دوم خریداری کنید. برخی از افراد جواهرات خود را با قیمت کمتری می فروشند و شما می توانید آن را با قیمت کمتری خریداری کنید. جالب است بدانید که زیورآلاتی برای هر سلیقه ای مانند گردنبند، انگشتر و دستبند برای خرید موجود است. گزینه های زیادی برای خرید طلا در ترکیه وجود دارد زیرا بسیاری از مغازه ها در ترکیه جواهرات بی نظیری را خریداری و می فروشند که در زبان ترکی به آن Kuyumcu گفته می شود. همچنین در ترکیه می توانید از برندهای معروف بین المللی خرید کنید.

به دنبال طلای با کیفیت در بازار بزرگ استانبول

برای این ماموریت به یک متخصص طلا که اهل ترکیه باشد نیاز داشتم تا به من کمک کند. من و دوستم آلین با استاد جواهرساز نسل چهارم، نورهان گوموش ملاقات کردیم. طلاشناسی در خون اوست. پدربزرگ او حدود سال1800 یک جواهرساز طلا در بازار بزرگ بود، حرفه ای که تمام خانواده او از آن زمان تاکنون به آن پایبند بوده اند. نورهان را در دروازه جنوبی کارسیکاپی ملاقات کردیم که به جاده جواهر فروشان طلا در بازار بزرگ منتهی می شود.

قبل از اینکه وارد بازار طلا شویم، او مرا برای قدم زدن در خیابان های سرپوشیده برد تا بتوانم ایده خوبی از تنوع بسیار زیاد موجود در بازار داشته باشم. اساساً، هر نوع جواهرات نقره یا طلایی که به دنبال آن هستید، آن را در اینجا پیدا خواهید کرد. اگر نتوانید آن را در ویترین پیدا کنید، با فروشندگانی روبرو خواهید شد که آن را به صورت سفارشی برای شما می سازند یا ظرف چند ساعت چیزی مشابه برای شما پیدا می کنند. کل روز را در بازار به گشت و گذار، آزمایش، امتحان کردن و در نهایت خریدن بسیاری از قطعات طلا، از جمله رولکس قدیمی، گوشواره طلا، و یک گردنبند طلا گذراندیم. من قصد دارم هر راز و نکته‌ای که در طول زمان با نورهان آموخته‌ام را به اشتراک بگذارم، بنابراین شما می‌توانید با خرید طلای ترکی خود، راه من را دنبال کنید.

6 نکته برتر برای خرید جواهرات طلا در بازار بزرگ

خوب دوستداران طلا – در اینجا آنچه باید بدانید تا یک خریدار آگاه طلا باشید آمده است.

·         آیا دارای علامت مشخصه (مهر شده) است؟

اطمینان حاصل کنید که جواهر مد نظرتان دارای مهر علامت گذاری عیار مناسب است که به عنوان hallmark در زبان انگلیسی شناخته می شود. برای مثال: 22k یا 916 18k یا 750 14k یا 585 10k یا 416 اینها نشان دهنده خلوص جواهر است و همچنین راهی برای راستی آزمایی جزئیات گفته شده جواهرسازان است. بهترین روش: از فروشنده بخواهید تا علائم مشخصه روی قطعه را مستقیماً به شما نشان دهد.

·         خلوص آن را بشناسید (این علائم در واقع به چه معنا هستند)

خلوص طلا با عیار مشخص می شود. طلای 24 عیار 99.9 درصد خالص است و هر چه جلو می روید پایین می آید. درصد طلا: 22k: 99.9 درصد طلا 22k: 91.6 درصد طلا 18k: 75 درصد طلا 14k: 58.3 درصد طلا 10k: 41.6 درصد طلا یعنی کمتر از نصف آن طلا است. سرمایه گذاری در جواهرات طلا بدون بررسی خلوص یک اشتباه بزرگ است. قیمت بین 22 عیار و 10 عیار بسیار متفاوت خواهد بود.

·         بهترین قیمت را در پیدا کنید (بخش دشوار)

قیمت زیورآلات طلا با خلوص آن و همچنین میزان زحمتی که در ساخت آن انجام شده است تعیین می شود. هنگام خرید یک قلم طلا، بهترین راه اصطلاحا مقایسه سیب با سیب است! در این مورد: عیار با عیار! اقلام طلای مشابه با وزن مشابه ممکن است 1000 دلار کمتر یا بیشتر باشند. چگونه؟؟ به یک زنجیر طلای 100 گرمی عیار 10 فکر کنید. این قطعه 41.6 گرم طلا است. اما از طرفی یک زنجیر 100 گرمی طلای 18 عیار حاوی 75 گرم طلا است! این به تنهایی یک تفاوت عظیم 34 گرمی طلا است! بهترین روش: فقط موارد مشابه با عیار یکسان را مقایسه کنید! اگر به دنبال یک زنجیر 14 عیار هستید، آن را با زنجیرهای عیار 14 دیگر با همان وزن مقایسه کنید.

·         تعیین وزن (چقدر سنگین است؟)

بررسی وزن طلای واقعی که می‌خرید ضروری است. از آنجایی که سایر سنگ‌های قیمتی، مواد یا رنگ‌های لعاب می‌توانند وزن را سنگین‌تر کنند، ممکن است برای طلای کمتر قیمت بیشتری بپردازید! بهترین روش: از جواهرساز بخواهید آن را روی ترازو وزن کند و گرم آن را یادداشت کند.

·         رنگ نباید مهم باشد (زرد، رُز یا سفید)

طلا می تواند تنوع رنگی داشته باشد. ترکیب طلای خالص با فلزات آلیاژی خاص، رنگ دیگری ایجاد می کند. طلای زرد محبوب ترین رنگ در طول تاریخ بوده است. رُزگلد و طلای سفید با توجه به روندهای فعلی و مکان های بین المللی محبوبیت کمتری دارند. بهترین روش: رنگ طلا نباید قیمت را ارزان‌تر یا گران‌تر کند.

·         محاسبه  کنید تا هزینه هر گرم را به دست آورید

چگونه هزینه هر گرم را محاسبه کنید؟ قیمت کل کالا را بگیرید و آن را بر وزن هر گرم تقسیم کنید. از آن برای مقایسه قیمت اقلام با وزن های مختلف و خلوص قیراط یکسان استفاده کنید. با وجود اینکه هزینه هر گرم چیزهای دیگر را در نظر نمی گیرد، مانند سنگ قیمتی یا جزئیات دیگری که جواهرات ممکن است داشته باشد، یا هزینه ویترین فروشگاه، این مورد به شما یک مبنای خوب هنگام خرید ارائه می دهد. هنگام خرید جواهرات باید موارد زیادی را در نظر گرفت، اما اگر وزن و عیار دقیق را داشته باشید، می توانید یک پایه عالی برای مقایسه ایجاد کنید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا