تصویب طرح جامع دومین شهرک مسکونی دولتی فارس

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” تصویب طرح جامع دومین شهرک مسکونی دولتی فارس ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

بیگ نیوز/فارس سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس گفت: طرح جامع دومین شهرک جدید استان فارس در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شد.

ناصر رضایی امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت: این شهرک نیز در راستای قانون جهش تولید مسکن طراحی شده و اصول نظری و مبانی فکری که در طراحی این شهرک به آن اهتمام ورزیده شده بر پایه مکتب شیراز شهر زیست‌پذیر بوده است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه مساحت طرح جامع شهرک مزبور ۸۸۰ هکتار است، افزود: جمعیتی بالغ بر ۸۳ هزار نفر را در قالب سه پهنه مسکونی جداگانه در خود جای می‌دهد و طراحی این شهرک در قالب سه بخش مسکونی و یک بخش خدماتی در قالب ساختمان‌های یک و۲ و ۴ طبقه برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: نقش توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی در طراحی شهرک نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده که در نهایت طرح جامع شهرک هدف والایی که توسعه پایدار است را دنبال می‌کند.

رضایی بیان کرد: این شهرک به واسطه قرارگیری در محور گردشگری روستایی و طبیعت گردی به همراه نگاه سکونت با نقش گردشگری و تفریحی به عنوان نقش مکمل همراه است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: این شهرک جدید همچنین برخوردار از فضاهای خدماتی در مقیاس شهر و یا فراشهری که طیفی از زمینه‌های آموزشی، درمانی و فضاهای گردشگری و سبز و کشاورزی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا