شبکه 13 اسرائیل: تیپ گولانی از غزه عقب‌نشینی می‌کند

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” در مورد مقاله ” شبکه 13 اسرائیل: تیپ گولانی از غزه عقب‌نشینی می‌کند ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی خبر داد که ارتش این رژیم، تیپ گولانی را از غزه، عقب می‌کشد؛ زیرا تلفات زیادی را در جریان درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین متحمل شده است.

«تیپ گولانی» یا «تیپ شماره یک ارتش اسرائیل» شامل نظامیانی است که صهیونیستها می‌گویند بیشترین و سخت‌ ترین آموزش‌ها را می‌بینند و در نبرد زمینی غزه هم حساب ویژه‌ای بر روی آنان باز شده بود.

 

این تیپ اما در برابر نیروهای مقاومت فلسطین راه به جایی نبرده است؛ هر چند که مسئولان صهیونیست آمار دقیقی از تلفات ارتش خود به ویژه تیپ گولانی ارائه نمی‌دهند، ولی تلفات زیادی به ویژه در محله الشجاعیه متحمل شده بودند.

شبکه عبری «کان» چهارشنبه گذشته، از شکستی بزرگ برای ارتش اسرائیل با ده‌ها کشته و زخمی در الشجاعیه خبر داد و گفت که در درگیری‌های این منطقه و طبق اخرین آمار، ۱۰ نظامی ارتش از تیپ گولانی کشته شده‌ بودند. آمار دقیقی اما از تعداد افراد زخمی منتشر نشد.

«گروهی از سربازان گردان ۵۳ تیپ گولانی وارد ساختمان‌هایی در این محله شدند که ناگهان در یکی از کمین‌های گردان‌های القسام گرفتار شدند. مقابل درب یکی از ساختمان‌ها بمبی منفجر شد که بر اثر آن ۴ نظامی زخمی شدند و ارتباط با آن‌ها قطع شد؛ گمان می‌رفت که این نیروها به اسارت درآمده‌اند. سربازان دیگری از یگان نجات ۶۶۹ به سمت این ساختمان حرکت کردند که پس از رسیدن به آنجا هدف تیراندازی مبارزان القسام قرار گرفتند که بلافاصله دو نفر از این نیروها کشته شدند.

«تامر گرینبرگ» فرمانده گردان ۱۳ تیپ گولانی که تا هفته قبل این حادثه رجز می‌خواند و خطاب به مبارزان مقاومت گفته بود که «بیایید ببینیم چه کسی برای جنگ بهتر آماده شده است، ما تمایل بسیار زیادی برای حمله و قتل تعداد بیشتری از شما داریم…» هم کشته شده و این برای اسرائیلی‌ها شوک‌آور بود.

در شرایطی که رسانه‌های اسرائیلی طی هفته‌های جاری بارها در آمار اعلامی ارتش درباره تلفات این رژیم در جنگ غزه تشکیک وارد کرده‌اند، تل‌آویو امروز آمار جدیدی درباره تلفات خود ارائه داد.

بنا بر اعلام ارتش اسرائیل شمار تلفات این رژیم از ابتدای جنگ علیه غزه به ۴۶۹ نظامی افزایش یافته است. به گفته ارتش، همچنین هشت نظامی اسرائیلی به شدت زخمی شدند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا