ضرورت توجه مجلس دوازدهم به اقتصاد دانش‌بنیان

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” ana.ir ” در مورد مقاله ” ضرورت توجه مجلس دوازدهم به اقتصاد دانش‌بنیان ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

یوسفیان در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

ضرورت توجه مجلس دوازدهم به اقتصاد دانش‌بنیان

نماینده اسبق مجلس گفت: مجلس دوازدهم باید به مشکلات اقتصادی توجه و تلاش کند این مشکلات را از طریق تقویت دانش‌بنیان‌ها مرتفع سازد.

عزت‌الله یوسفیان، نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه مجلس دوازدهم باید به اقتصاد دانش‌بنیان و موضوعات مرتبط با علم و فناوری بیش از مجلس یازدهم توجه کند، اظهار کرد: حل مشکلات اقتصادی اولویت جدی است که مجلس دوازدهم باید آن را در پیش بگیرد و درصدد تحقق این اولویت برآید. تمرکز جدی بر مشکلات اقتصادی امری لازم و ضروری است و لازم است نمایندگان منتخب این موضوع مهم را در نظر داشته باشند و با تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و حوزه‌های مختلف علم و فناوری اقتصاد را در مدار ثبات قرار دهند.

وی افزود: دولت صرفاً متولی یک جمع حقوق‌بگیر نیست و متولی امور همه اقشار است و مجلس دوازدهم با کمک به دولت و ریل‌گذاری نقش مهمی در هدایت دولت به سمت تحقق مطالبات همه اقشار جامعه دارد و با ریل‌گذاری مناسب می‌تواند این مهم را برآورده سازد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه انتظار دیگری که از مجلس دوازدهم می‌رود این است که برای یکایک مشکلات کشور برنامه داشته باشد، اظهار کرد: نمایندگان مجلس نباید خیلی درگیر حواشی شوند و حواشی سم مهلک نظام تصمیم‌گیری در کشور است. مجلس جدید از حواشی باید دوری کند و برروی اصل مشکلات تمرکز داشته باشد. همچنین نمایندگان منتخب مدنظر داشته باشند که نماینده تمام ملت ایران هستند و در هر تصمیمی باید منافع کل ایران را در نظر بگیرند.

یوسفیان گفت: هر بیماری، درمان دارد و قطعاً راه درمان امروز مشکلات کشور توجه به ظرفیت‌های داخلی، همکاری و تعامل سازنده و ریل‌گذاری صحیح است و به فرموده حضر امام راحل مجلس در رأس همه امور قرار دارد و اثرگذارترین قوه کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه همه باید بپذیریم در یک کشتی قرار داریم و برای حفاظت و صیانت از این کشتی باید ازخودگذشتگی و تعامل سازنده داشته باشیم، افزود: از سوی دیگر مجلس جدید باید افزایش امید و نشاط در جامعه را به طور جد پیگیری کند و از مصوباتی که موجب یأس و ناامیدی مردم می‌شود پرهیز کند. مقام معظم رهبری هم بارها بر افزایش روحیه و نشاط اجتماعی تأکید فرموده‌‎اند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شعار سال نیز گفت: شعار امسال مهار تورم و رشد تولید بود و باید این را یک فرصت مهم برای حمایت از تولید و مهار تورم می‌دانستیم. متأسفانه بی‌ثباتی اقتصادی و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها شرایط زندگی را برای مردم سخت کرده و در سال جدید و در مجلس تازه‌نفس دوازدهم لازم است به عملکرد مجالس گذشته توجه شود و نقاط قوت و ضعف این مجالس احصا و به خوبی مورد بررسی قرار گیرند تا مجلس دوازدهم بهترین مسیر، شیوه کاری و بهترین مصوبات را داشته باشد.

یوسفیان در پایان تأکید کرد: امروز مهمترین اولویت کشور فقط حل مسائل اقتصادی است و همه موضوعات حول این مسئله محوری مطرح و بررسی می‌شوند.

گروه تحریریه اجتماعی

پژوهشگر مسائل اجتماعی با تمرکز بر تحولات سیاسی و نقش آن در جامعه. مقالات کوتاه و تحلیلی درباره مسائل سیاسی فعلی.
دکمه بازگشت به بالا