قیمت گیج دما عقربه ای

دماسنج یکی از پرکاربردترین ابزارهای سنجش دما در واحدهای صنعتی است که در صنایع و حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

اطلاعات فنی در مورد دماسنج

سنسور دما تغییرات دما را در فاصله زمانی نشان داده شده بر روی صفحه نمایش نشان می دهد. دماسنج ها باید دارای محفظه محکم، مکانیزم دقیق و باکیفیت بوده و به درستی کالیبره شوند. شایان ذکر است که حرکت سوزن گیج به جلو و عقب باید صاف و بدون پرش باشد.

انواع دستگاه های اندازه گیری دما.

دماسنج با توجه به نوع عملکرد در انواع مختلفی به شرح زیر ساخته می شود:

نشانگر دمای غیر فلزی

یک دماسنج غیر فلزی که به آن دماسنج دستی یا آنالوگ نیز گفته می شود، از دو فلز غیرمشابه تشکیل شده است که به یکدیگر متصل شده اند. این دو فلز اغلب فولاد و مس یا فولاد و مس هستند. برای اطلاع از قیمت گیج دما با ما تماس بگیرید.

نوارهای فلزی

همانطور که در شکل نشان داده شده است، هنگامی که صفحه دو فلزی گرم می شود، صفحه دو فلزی از کنار فلز با ضریب انبساط کم خم می شود. مقدار این تغییر متناسب با مجذور طول صفحه دو فلزی و دمایی است که در آن تغییر می کند و با ضخامت فلز رابطه معکوس دارد. به طور کلی ترازوهای غیر فلزی بر اساس دو اصل اساسی زیر ساخته می شوند:

مقدار فلز با دما تغییر می کند.

ضریب این تغییر برای همه فلزات یکسان نیست.

مقدار جابجایی ناشی از نوار دو فلزی کم است که برای تقویت آن نوار دو فلزی را به صورت فنر یا مارپیچ می سازند.

همانطور که در شکل نشان داده شده است، لبه بیرونی نوار دو فلزی به قاب و یک بازو به مرکز آن متصل شده است. با افزایش دما، نوار فنر می چرخد ​​و باعث می شود که نشانگر در جهت عقربه های ساعت حرکت کند. میزان حرکات دست را می توان به صورت زیر محاسبه کرد:

دارای ضریب انبساط دو فلز است

عرض و طول رنگ مورد نظر شما

طول کل فنر

محدوده عملکرد دماسنج های غیرفلزی 50- تا 600+ درجه سانتیگراد است و این محدوده عملکرد برای کاربردهای مختلف متفاوت است.

نقاط ضعف دماسنج های غیرفلزی

دقت محدود

می تواند برای نمایش یا انتقال ساده استفاده شود

فقط اندازه گیری های محلی

در اثر ضربه کالیبراسیون نشده است

خود را هیستریزه کنید

مزایای دماسنج دو فلزی

ارزان قیمت

ساخت و ساز ساده و آسان

کاهش خطر خرابی دماسنج های ستون شیشه ای.

دماسنج دیجیتال

دماسنج دیجیتال دمای اندازه گیری شده را به صورت دیجیتالی بر روی نمایشگر خود نمایش می دهد. گیج های دیجیتال برای اندازه گیری های معمول هم در میدان و هم در سیستم های کالیبراسیون استفاده می شوند.

دماسنج های دیجیتال قابلیت نمایش دما را در مقیاس های مختلف دمایی دارند. نحوه اتصال پروب دما به دماسنج دیجیتال بصورت اتصال از پشت، پایین و تلسکوپی می باشد که در زیر تصاویر هر کدام قرار داده شده است.

استفاده از دستگاه های دیجیتال اندازه گیری دما

صنعت نفت و گاز

تجهیزات تعمیر و نگهداری

برآورد کردن

یک سنج دما را انتخاب کنید

مواردی که هنگام انتخاب دماسنج باید در نظر گرفته شود به شرح زیر است:

واحد اندازه گیری دما

دماسنج ها به روش های مختلفی ساخته می شوند و قابلیت نمایش دما را در واحدهای مختلف دارند. در یک گیج دما، واحد اندازه گیری معمولی به صورت سلسیوس بیان می شود و اغلب دارای یک واحد مدرج است، اما واحد دما نیز در دو واحد فارنهایت و سلسیوس موجود است. در صورت نیاز مشتری به انواع دیگر واحدهای اندازه گیری به صورت جداگانه به فروشنده اطلاع می دهد و دماسنج بنا به درخواست مشتری کالیبره و کالیبره می شود. دو شکل زیر دو عدد گیج را بر حسب سانتیگراد و فارنهایت نشان می دهد.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا