اشتباهات رایج در انتخاب و بستن دستبند مردانه

6 اشتباه آقایان در هنگام استفاده از دستبند مردانه

بیشتر مردم تصور می کنند زیورآلات مخصوص خانم ها هستند، البته طلا و جواهرات ظریف را فقط باید خانم ها استفاده کنند اما انواعی از اکسسوری ها وجود دارند که آقایان هم می توانند از آن استفاده کنند و با کمک آن استایل خود را جذاب تر کنند. جواهراتی مثل ساعت مچی، دستبندهای چرمی و چوبی و انگشتر. اما آقایان به دلیل کم تجربگی در استفاده از این زیورآلات به راحتی ممکن است آن ها را به اشتباه استفاده کنند و ندانند دستبند را در کدام دست می اندازند. اشتباهات رایج در استفاده از زیورآلات مردانه را در این مطلب بخوانید.

توجه نکردن به شرایط

شما در هر شرایطی نمی توانید از زیورآلات مردانه استفاده کنید، به طور مثال مصاحبه کاری و محیط اداری جدی جای مناسبی برای این کار نیست. همچنین در مراسم ختم نیز نباید زیورآلات داشته باشید.

استفاده همزمان از چند دستبند

در سال های گذشته مد شده که آقایان در کنار ساعت مچی از چند دستبند که طرح، بافت و رنگ مشابه دارند هم استفاده کنند. این دستبندها اغلب به این صورت هستند که مثلا یکی از آنها اگر مهره های مشکی دارد، چند مهره فلزی و حکاکی شده هم در بین آنها کار شده و دستبند دوم از جنس همان فلز و تزئینات و با چند عدد مهره سیاه همراه است. به این صورت تناسب این دستبندها حفظ می شود. در عین حال با رنگ ساعت و لباس هم ست می شوند.

اگر قصد دارید از چند دستبند به طور همزمان استفاده کنید حتما به تناسب آنها با هم توجه ویژه داشته باشید. یعنی اگر دستبندی پهن، باریک، کوچک، بزرگ یا …. انتخاب می کنید، به این توجه داشته باشید که لایه های بعدی دستبندهای شما باید حتما یک ربط (هر چند کوچک) به هم داشته باشند تا زیبا و جذاب دیده شوند.

اگر جزو آن دسته از مردانی هستید که تاکنون دستبند به دست نکرده و قصد دارید به تازگی استفاده از این اکسسوری را آغاز کنید، توصیه می کنیم سراغ دستبندهای باریک با مهره های کوچک بروید. به این خاطر که بتوانید به وجود دستبند در دست خود عادت کنید و اگر این وسیله تزئینی برایتان جالب بود، بعد به سراغ گزینه های بزرگ تر و طرح های شلوغ تر بروید.

استفاده از زیورآلات نامناسب برای رنگ پوست

اگر پوست شما سرد است باید از جواهرات نقره ای رنگ مثل پلاتین و استیل استفاده کنید و اگر پوست شما گرم است از زیورآلات مسی و رنگ های گرم استفاده کنید.

استفاده از دستبند طلا سنگی مردانه

سنگ های تزئینی و مهره هایی که برای دستبندها مردانه استفاده می شوند در شکل های حیوانات همچون شیر، فیل، جغد و حتی اسکلت طراحی و عرضه می شوند. البته طرح های دیگری همچون کلاه خود، اسپایدرمن یا بتمن هم وجود دارند. به همین خاطر بسیار مهم است گزینه ای را انتخاب کنید که کلاس و شخصیت شما را حفظ کند.

توصیه ما این است که سراغ طرح حیوانات نروید اما اگر خیلی به این کار اصرار دارید دست کم سراغ مهره هایی به شکل شیر بروید که خیلی ظریف و ریز روی مهره حک شده است.اما به صورت کلی، دستبندهایی که مهره های ساده و بدون طرح دارند بسیار زیباتر و شیک تر هستند. مخصوصا اگر می خواهید در یک قرار کاری یا یک قرار رسمی حاضر شوید حتما به ساده اما شیک بودن دستبندی که به دست می کنید باید توجه ویژه داشته باشید.

از مهره های آویزان استفاده کردن

برخی از دستبندهای مردانه در بازار موجود هستند که مهره یا تزئیناتی از آنها آویزان شده است. سعی کنید تا حد امکان سراغ این تیپ از اکسسوری ها نروید. اگر خیلی اشتیاق دارید از این مدل های آویزان دستبند استفاده کنید، ترجیحا در این کار زیاده روی نکنید زیرا این طرح برای مردان مناسب نیست و زنانه است.اگر بنا به هر دلیلی دستبند آویزدار دوست دارید، ترجیحا سراغ نمونه هایی بروید که آویز آن طرحی کاملا مردانه داشته باشد و بیشتر از یک آویز هم نباشد.

انتخاب زیورآلات نامتناسب با سایز بدن

اگر مچ دست شما قطور است به ساعت مچی بزرگ تر نیاز دارید، اگر انگشتان ضخیمی دارید باید انگشتر بزرگ تر به دست کنید و اگر به طور کلی ریزجثه هستید از زیورآلات ظریف تر و کوچک تر استفاده کنید.

10 اشتباه رایج در استایل کردن زیورآلات

جواهرات در فشن حکم هنر را دارند! هنری که شما به وسیله‌ی آن خودتان و استایل‌تان را با آن بیان می‌کنید. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که از یک تکه جواهر زیبا به صورت اشتباهی استفاده کنید. در چنین حالتی تمام اثر آن از بین می‌رود و به جای اینکه استایل‌تان را جذاب‌تر کند، آن را خراب می‌کند. برای فهم بهتر این موضوع، به اثر مونالیزای داوینچی فکر کنید که در موزه لوور بین سایر نقاشی‌ها می‌درخشد و هزاران هزار توریست را به سمت خود جذب می‌کند. چه اتفاقی می‌افتد اگر همین تابلو را در یک سوپر مارکت ببینید؟!

این دقیقا همان اتفاقی است که وقتی یک اکسسوری را به شیوه‌ای اشتباه استفاده می‌کنید می‌افتد. برای اینکه به شما کمک کنیم تا همیشه با کلاس و خوش استایل به نظر برسید، این مقاله را آماده کرده‌ایم تا با 10 اشتباه رایج در استایل کردن زیورآلات آشنا شوید.

1. استایل کردن زیورآلاتی که مناسب موقعیت نیستند

گردنبندهایی با مرواریدهای مجلل و الماس‌های زیبا برای یک جشن رسمی عالی هستند. با این وجود، پوشیدن آن‌ها برای یک پیک نیک صبحانه در روز تعطیل با دوستانتان اشتباه است. همچنین در رابطه با گردنبندهای چوبی با مهره‌های درشت که برای یک مهمانی کنار استخر یا ساحل مناسب‌اند اما مسلما برای یک سالن رقص مناسب نیستند. تلاش کنید که همیشه حواستان به جایگاه زیورآلات‌تان باشد و خاص‌ترین جواهرات را برای خاص‌ترین موقعیت‌ها نگاه دارید.

2. استفاده از زیورآلات زیاد

اینکه چند تا انگشتر به انگشت بیاندازید یا گردنبندها را به صورت لایه‌ای ست کنید بسیار عالی است. اما این ایده که این دو کار را با هم انجام بدهید و هم زمان گوشواره هم آویزان کنید زیاد جالب نیست. استفاده از چند عدد از یک نوع زیورآلات، برای این است که توجه را به آن قسمت و آن زیورآلات جلب کنید اما وقتی تعداد زیادی از انواع مختلف را ترکیب می‌کنید، تاثیر همدیگر را خنثی می‌کنند و بیشتر شبیه یک درخت کریسمس به نظر می‌رسید تا یک خانم خوش استایل!

3. زیورآلاتی که با جنس پارچه مطابقت ندارند.

همان طور که خودتان هم خوب می‌دانید، هر پارچه‌ای خصوصیات خودش را دارد. شما نمی‌توانید یک لباس رسمی را با پارچه‌ای با جنس جین یا یک لباس شنای ابریشمی بدوزید. این موضوع برای جواهرات هم صدق می‌کند. پوشیدن یک بلوز ابریشمی با زیورآلاتی که مهره‌های چوبی دارند ایده‌ی جالبی نیست و هم چنین ترکیب یک پیراهن کتانی با چوکری از جنس الماس. پس به همین خاطر، به جنس پارچه‌ها و روش ست کردن آن‌ها با زیورآلات‌تان دقت کنید.

4. تعدد زیورآلات بزرگ و چشمگیر

در حین اجرای یک تئاتر، ممکن است لحظه‌های وجود داشته باشد که بازیگر، حسی قوی را به نمایش می‌گذارد. او ممکن است داد بزند، گریه کند یا دیوانه‌وار بخندد. این لحظات معمولا قبل یا بعد از سکوت و سکانس‌های خنثی هستند. به همین دلیل هم هست که وقتی اتفاق می‌افتند بسیار قوی اثر می‌گذارند. اگر قرار بود بازیگران در طی کل نمایش داد بزنند و گریه کنند، آن اجرا شبیه یک مسابقه‌ی فریادزنی و در نهایت خراب شدن نمایش می‌شد. در مورد زیورآلات شما هم همین طور است. یک زیور با ابعاد بزرگ حتما باید با زیورآلات دیگری که مناسب و ظریف هستند ست شود. برای مثال پوشیدن انگشتری با حلقه‌های درشت روی آن و یک گردنبند بزرگ، همان نتیجه‌ی مسابقه‌ی فریادزنی را خواهد داشت.

5. متریال‌هایی که جور در نمی‌آیند!

این به آن معنا نیست که شما باید حتما زیورآلاتی را استفاده کنید که از یک جنس هستند. حتی می‌توانید بر طبق یک ترند جدید، طلا و نقره را با هم ترکیب کنید. اما توجه داشته باشید که ترکیب بعضی متریال‌ها با هم خوب نمی‌شود. برای مثال یک جفت دکمه سر دست الماس با یک گردنبند رزینی اصلا جذاب نیست. همیشه حواستان باشد و سعی کنید که زیورآلاتی را با هم ترکیب کنید که متریال و جنس آن ها با هم تطابق داشته باشند.

6. مطابقت و ست کردن همه چیز

تا الان راجع به زیورآلاتی صحبت می‌کردیم که با همدیگر ست نمی‌شدند. باید بدانید این هم اشتباه هست که تمام زیورآلات‌تان را طوری انتخاب کنید که در اصطلاح “به همدیگه بیان”. اگر شما یک جفت گوشواره دارید که با آویز گردنبندتان جور در می‌آید، خوب به نظر می رسد. اگر ست دستبند و انگشتر آن را اضافه کنید، کمبود قوه‌ی تخیل را می‌رساند و اثرگذاری را خراب می کند.

7. مدل موی اشتباه

اگر می‌خواهید گوشواره‌های‌تان بدرخشد و توجه‌ها را جلب کند، نباید آن ها را با یک مدل موی حجیم بپوشانید. ساده‌ترین قانون این است که شما باید انتخاب کنید. یک مدل موی بزرگ و با جزئیات زیاد با گوشواره‌های ظریف هماهنگ می‌شود در حالی که یک آرایش موی براق و مینیمال همیشه با گوشواره‌های درشت خوب به نظر می‌رسد (البته که به موقعیت و شرایط هم بستگی دارد).

8. زیورآلاتی که با شکل بدن هماهنگ نیستند

درست همان طور که پرده‌های مجلل بر روی پنجره های بزرگ و مرتفع بهتر به نظر می‌رسند، جواهرات نیز باید با شکل و مدل بدن شما در هماهنگی باشند. اگر شما جثه‌ی ریزی دارید و از زیورآلات بزرگ استفاده کنید، کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، زیورآلات کوچک بر روی یک بدن با سایز لارج می تواند مقیاس‌ها و نسبت‌ها را خراب کند. تلاش کنید زیورآلاتی بیاندازید که با بدن شما هماهنگ باشند، آن وقت استایلتان عالی خواهد شد.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا